Fördomar.

Jag gillar att få mina fördomar krossade, jag gillar det jättemycket. Precis lika mycket som jag inte tycker om att få dom bekräftade. Eller att få bevisat för mig hur fördomsfulla andra människor kan vara. Det enda sättet att uppnå relativ fördomsfrihet är genom att avsiktligt, energiskt och självkritiskt bekämpa dom.

Anonym ([email protected]) om oh no you didnt!:

Men hur fjortiz kan man bli?
säg vad du tycker rakt ut istället för att hålla på så här.
 Sen fjortizkommentarerna oxå...

epic lol

***

Vad vet den här anonyma personen om mitt liv och min situation? Jag förstår hur det verkar, det gör jag absolut. Men allt är inte alltid som det verkar. invandraren du ser på stan kan vara precis lika svensk som du. Fjortisen i skolan kan vara mycket mognare än du anar, och emot på stan kanske inte alls mår dåligt. Ett blogginlägg kanske inte alls handlar om det du tror, eller vad det ger sken av.

Men, fortsätt gärna att kommentera samt att läsa min blogg, det bereder mig största nöje! Inte bara så lyckas jag uppenbarligen provocera, jag får dessutom fler besökare, och för varje kommentar så blir min blogg värd mer pengar. Sprid gärna  ut det till alla dina vänner också, precis hur fjortis jag är. Dom får jättegärna både läsa och störas av alla mina inlägg, precis som alla andra. Om ni ni bara visar lite mer intresse så kan jag till och med specialskriva störtande fjortisinlägg till er.

Kommentarer
Postat av: Ylva

...och jag bara älskar när man stavar fjortis med Z... där har man liksom visat vart man själv står i åldersskalan..

2009-04-24 @ 22:21:00
Postat av: Lenita

min kompis =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0