En sen blogg.

Jag har tänkt på den länge, men kände mig tvungen att vänta med att publisera den. Läget är jobbigt, riktigt jobbigt.

Det händer mycket i mitt liv nu och allt är inte negativt. Men som vanligt så är det dom negativa bitarna jag behöver bearbeta, det är det negativa jag skriver om och det är det negativa ni läser om. Kom ihåg det, att det mörker du ser, gör att stjärnorna syns lite mer.

Det är operation idag. Jag har en kär vän som är sjuk, han ska operaras idag. Jag är så orolig att jag mår illa. Inte för själva operationen i sig, jag vet att han tas bra om hand. Men jag oroar mig över hur han mår, hur han kommer att må, och vad jag kan göra.

Vad kan jag göra i en sån här situation? Är det någon som vet? Jag försöker att alltid finnas där för honom, och jag hoppas att det hjälper. Han är i en svår sits, och jag vill dela hans börda. Jag skulle ge min högra arm för att göra livet lättare för honom. Jag skulle ge mitt liv för att han skulle bli frisk. Jag är villig att göra ALLT, ALLT som krävs, hör du det? Jag gör vad som helst för dig, och jag menar det raring. Skulle du få ett sug efter tugummi, så säg till så kommer jag med det. Detsamma gäller vad det än må vara. Jag finns här och ställer upp för dig,slåss för dig. Jag vet inte hur jag ska kunna säga det till dig mer än vad jag redan gjort, men jag vet att du läser.

Jag hoppas att du tar till dig hur mycket du betyder för mig. Minns du när du erbjöd dig att köra mig till Eskilstuna flera gånger i veckan om jag kunde få behandling där? Minns du att du erbjöd mig att flytta in hos dig? Minns du allt du gjort för mig?

Allt det du gjort och erbjudit dig att göra för mig vill jag ge tillbaka. Du behöver bara säga till, så kommer jag på stört.

Vänner är människor som ger för att se den andra glad. Vänner är personer som ger utan att förvänta sig något tillbaka. Du är en vän, och jag längtar tills du kommer hem igen. Kaffe och Soda Stremat vatten i din soffa är underbart.

Det sker någonting annat idag också. En vän måste säga farväl till sin vän. Jag önskar att jag kunde göra så att det inte vore nödvändigt. Jag önskar att jag kunde göra honom frisk. Jag kan inte, och jag hatar min maktlöshet. Jag skulle så gärna ha velat rädda honom åt dig. För ni var bra tillsammans.

Maktlöshet, jag hatar ordet. Jag önskar att jag kunde göra mer än att vara barnvakt. Jag önskar att jag kunde laga allt som är trasigt i ditt liv. Jag önskar att jag kunde laga dig. Men jag kan inte. Jag finns här, dag som natt, idag och i morgon. Jag har kaffe, nikotin och alkohol, och ständig övervakning. Jag lägger in mig på psyk om du vill, så att jag kan finnas där för dig då också. Det finns inga ord som kan ta bort det som sker, inga ord som kan laga. Så jag har sedan länge slutat att försöka. Vill du ha mig där, så är jag alltid bara ett samtal bort.

Standby. Jourhavande medmänniska. För er alla. Alltid. Det räcker med ett samtal, så kommer jag vad det än handlar om. Oavsett ifall det handlar om sjukdom, djur, barnvakt, kramar eller choklad. Ett samtal. Kom ihåg det. Jag erbjuder er allt jag kan ge. Det är inte alltid tillräckligt och vi kommer tillbaka till orden maktlöshet. Kan jag påverka så gör jag det. För er alla. Ingen nämnd och ingen glömd. Men ni är betydelsefulla. Glöm inte det.

Kommentarer
Postat av: Dannemannen

ingen ide o lägga in dej på psyk då kommer du bara må sämre !

2008-09-29 @ 15:04:50
URL: http://duanovich.blogg.se/
Postat av: Lenita

LIna du är ju världens bästa bästa bästa som finns!!!jag är så glad att du finns i mitt liv!!

2008-09-29 @ 20:42:15
URL: http://lenitatheone.blogg.se/
Postat av: Lenita

läs hennes blogg!!

http://bernyblue.blogspot.com/

2008-09-30 @ 11:00:59
URL: http://lenitatheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0