Det finns säkert en miljon sätt att rädda världen på.

Hur försöker just du att rädda världen?

Produktoffer som jag är så köppte jag boken "100 sätt att rädda världen..." av Johan Tell. En ganska intressant bok, inehållet listar ni säkert ut själva. Jag tror att jag ska göra det, jag ska försöka att ta mig igenom hela boken och göra sakerna, en efter en. först när jag känner att jag har full koll går jag vidare till nästa. Första steget är att kontakta sin politiker, så jag tänkte att jag gör nog det. Jag ska plugga lite nu, men när jag känner att jag behöver en paus så ska jag sätta mig och påta ihop ett mail och faktiskt skicka iväg det. För det är dags nu, i morgon kan det faktiskt vara försent att rädda världen, och vi måste som alltid börja med oss själva.

Kom igen, känn inspirationen du också, gå ut i skogen eller vad du nu tycker om, och fatta att total misär inte är många år bort. Åk till ett zoo och titta på isbjörnarna och inse, att dom faktiskt drunknar på grund av oss. Du och jag, vi dödar djur och människor, är det något du klarar av att ha på ditt samvete?

Kommentarer
Postat av: Lenita

jag diskade nyss.i diskhon! och INTE rinnande vatten=)

2008-10-02 @ 20:22:20
URL: http://lenitatheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0