förlåt

Jag har alltid massvis att be om ursäkt för. Det är inte det att jag ofta är klantig och säger saker utan att tänka mig för (okej, inte bara det iaf) Jag kan även vara ganska elak när jag vill. Och det är inte så moget. Jag borde be om ursäkt för en massa saker, men jag tror att jag skulle gå till överdrift, och jag vet inte om jag på riktigt är redo att släppa taget. Så ursäkterna får komma senare. Jag får väl säga att jag är mycket väl medveten om många av mina brister och felaktigheter och att jag aktivt jobbar på att eliminera dessa. Har du inte fått din ursäkt och tycker att du är värd en så kommer den säkert. Det är en process, som jag gärna skjuter upp tills i morgon.

Jag tror att jag börjar med att be om ursäkt för att världen är hemsk. Det är inte bara mitt fel, men jag gör den inte alltid bättre. Det får mig att skämmas. Jag är ibland en av dom som ser till att den inte går att leva i och ibland är jag ett äcklo som bara står bredvid och tittar på. Nåja vanligtvis inte, jag är nog den elaka jäveln. Men jag vet om det. Jag vet inte om det är positivt eller inte, men jag står i alla fall för att jag är en sån där hemsk människa. Vågar du göra det? Vågar du säga att vissa personer bara förtjänar skit? Vågar du säga att till vissa personer kommer du aldrig att be om ursäkt? Vågar du stå upp och med handen på hjärtat erkänna att du hjälper till att göra världen till en hemsk plats?

Jag gjorde iaf det. Därmed inte sagt att jag har eller kommer att ändras. Fast det kommer jag nog, jag står ut med att vara elak, men jag tycker inte om att bara stå bredvid. Tycker jag att personen förtjänar skit kan jag lika gärna leverera det själv, och om det inte är så, då borde jag stoppa otrevligheterna. Det finns inga gråzoner. Jag börjar inse det nu. Det gäller lögner, det gäller livet och det gäller avskyn. Det finns inga gråzoner. Inte i livet, inte i det som gör livet värt att leva. Världen är svart och vit.

Alltså. Förlåt. Förlåt för att jag är en av alla dom människor som får andra att må dåligt. Förlåt för att jag inte alltid gör mitt bästa för att stoppa orättvisor. Förlåt för att jag är som alla andra och förlåt för att jag inte är bättre än dom flesta.

Kommentarer
Postat av: Din hemliga beundrare

Hej, jag tycker att du är snyggast i stan och jag är kär i dig. Kan jag få chans på dig?

2008-05-14 @ 12:00:18
Postat av: MorF

Tack så mycket, det var alldeles för länge sedan man hörde något sådant. Jag förstår att du är kär i mig, det borde man vara, livet är så mycket enklare när man är kär. Svaret måst dock bli nej. Jag tror inte att min sambo skulle bli så glad om jag gick och skaffade mig en pojkvän, ännu mindre en som jag inte vet vem det är.

2008-05-15 @ 11:08:14
URL: http://morf.blogg.se/
Postat av: Din hemliga beundrare

Blir det mer okej om han vet vem det är? Kan du inte dumpa honom för mig! Snälla!

2008-05-15 @ 12:13:00
Postat av: MorF

Haha, kan du tänka dig scenariot;

-Jag har en annan

-Vem då

- Jag vet inte



Svaret måste återigen bli nej,men du får väldigt gärna tala om vem du är i alla fall, det är kul att vara uppskattad.

2008-05-15 @ 17:47:55
URL: http://morf.blogg.se/
Postat av: [B.E.N]

haha... haru skaffat dig en hemlish beundrare? Charmigt värre... =) [KÄRLEK]

2008-05-16 @ 16:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0