u need to think about...

man kan inte bara läsa utan att se den bakomliggande orsaken.. bilderna och medelandena som gömmer sig mellan raderna..

man kan inte bara läsa och förfasas, om man inte förstår att det finns en anledning att gråta. Ta inte allt så bokstavligt, det här är en blogg, en dagbok som inte ens är i papperform. Det här är mina känslor, som jag skriver för att ge ord på kaoset i mitt inre. En blogg som jag bara delat med mig till folk som behöver få se. Jag vet att det finns folk i min omgivning som är nyfikna, och som snokat reda på den utan att jag bett dom. Om ni då bara läser, kasta inte tilbaka det i mitt ansikte. Jag vet inte vem eller vilka ni är, men att straffa mig utan att först bett mig förklara känns fel.

Det kan vara så att jag känner en sak, att en känsla sticker ut ur den där röran som normalt sett bara snurrar runt och förvirrar mig. Då skriver jag ner den. Det betyder inte att den känslan är gällande två minuter eferåt. Det betyder inte heller att det är ett faktum.  Undrar ni över något, så fråga mig. Jag har en tunga och två stämband så jag kan säkerligen förklara mig. Jag förstår inte varför det ska behövas, då det är mina känslor och mina tankar.. men världen ser tydligen annorlunda ut. Om jag skriver ner en låt, som jag tyckte var väldigt passande, även om kära Jocke hade fel ibland, så betyder inte det att jag applicerar dom känslorna på någon annan. Jag börjar undra om det är försent, men jag säger inte att det är det. Det är inte upp till mig att avgöra.

Jag skapade ursprungligen bloggen för att få skriva ner saker som jag inte ville bära på, det tog flera månader innan jag gav någon annan adressen. Personer som står mig nära och som jag pratar med i alla fall. Vissa saker har jag inte kunnat få ur mig innan, vissa saker har varit, och är för jobbiga att prata om. Jag vet också att vissa personer som jag känner läser utan inbjudan, och det är okej. Herregud, jag gjorde en offentlig blogg. Men håll inte mina skriverier mot mig innan du frågat.

...Och kom ihåg att jag tycker om dig. och önskar dig allt välmående som står att finna. Jag vill att du ska bli lycklig

Kommentarer
Postat av: Ylva

AHHHHH träffad, träffad :-O. Ja ja, känslor är rätt så starka och flyktiga, no... skönt att prata med dig då, efteråt, mitt skriveri var nog också mitt i känslomässigt virrvarr. Kram o pyss allra käraste lilla syster

2007-09-23 @ 07:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0