Se upp!

Beware, här kommer svininfluensan! Sprita genast datorn och elda upp alla dina kläder..

nej, jag lovar att jag inte är trött på den här hysterin som vårt kära land är satt i. Jag är dunderförkyld och har någonting som antingen är halsfluss i virusform eller början på en halsböld. Jag är snorig, febrig, matt och har ont i halsen. Ni vet att det kan vara svininfluensan va? Vågar ni verkligen läsa vidare? Jag kanske smittar er? 

Se upp!
'
ja se upp för alla galna förståsigpåare, för det är nämligen så här.

Den vanliga influensan dödar cirkus 2000 svenskar om året, Ah1N1 har hitills i år dödat 2 svenskar som båda var svårt sjuka i andra sjukdommar sedan innan. Detta säger mig att anledningen till masshysterin är att nu är det vi som kan drabbas.

Den vanliga influensan drabbar främst äldre, Ah1n1 drabbar främst yngre. Är det så att när våra mor-och farföräldrar riskerar att dö så ser vi det som tidens gång, men när vi riskear att drabbas så är det dags för hysteri och massvaccinering?

Hur kan ni ha missat detta? Lite enkelt googlande kommer att tala om för er att det inte är AH1N1 som ni ska vara rädda för, utan för alla andra sjukdommar som ni också riskerar att få.

Jättebra om ni tvättar händerna ofta och spritar dom vid behov, men det är kanske någonting varje individ borde göra varje dag oavsett svininfluensa eller inte?

Jag förstår att man är överdrivet försiktig på sjukhus, det är dit dom svagaste och sjukaste kommer och om sjukvården inte följde basala hygienrutiner skulle vi kunna råka ut för en riktigt otrevlig situation. Men alla andra svenssons. Är det inte lite överdrivet att sprita händerna hemma? Är det inte lite hysteriskt att sätta upp plakat med instruktioner om att inte komma närmare varandra än 15 meter?

Är ni rädda Sverige? är inte detta land fullt av dessa kaxiga, motståndskraftiga vikingar? 

Jag menar rädsla är en hälsosam känsla i lagom doser, men när apoteket säljer slut på handsprit då verkar det ha gått lite för långt.

sen säger jag inte att ni inte får sprita er, men det bör ske med måtta. 

 

Kommentarer
Postat av: Lenita

Känner samma som du! Hade även tänkt skriva ett inlägg om det, men du skriver mycket bättre, så jag vore bara barnslig att försöka skriva ett jag med.



Mina tankar går samma lika som dina!! Den här hysterin är förbannat ÖVERDRIVEn!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0