Daddy's little girl.

Jag är bortskämd, kanske inte så som man normalt tänker sig att bortskämda människor är bortskämda, utan med faderlig stolthet.

Jag gav upp skolan idag (allt vi gick igenom hade jag redan gjort själv), och ringde till pappsen. Jag var hungrig, jag behövde kaffe och jag behövde plugga. Min snälla pappa fixar genast ett besökspass till mig, så vakterna överhuvudtaget släpper in mig, sen tar han mig på lunch. Jag antar att vi åt på den sk. mässen (jag är inte helt hemma i terminologin) och det var riktigt bra mat. Veg. paella med limesås, pannkakor, saffranspannkaka och kaffe. Vad mer kan en fattig student begära?

Sen dess, vid 11-11.30 har vi suttit här, jag och pappa vid hans stora skrivbord och arbetat. Vi har visserligen arbetat med helt olika saker, men det generar i alla fall en känsla av sammanhang.

Anyway, det jag skulle berätta var att han så sött ropar in personal på rummet bara för att dom ska hälsa på mig, bland dessa finns nog de flesta officersgrader representerade likväl som all civil personal. Det är sött. Någon kommenterade det tom, jag förstod att det måste vara dottern, med tanke på stoltheten i hans blick. Det värmer, och det är sant. Även om han kanske inte alltid visar det som vi skulle vilja, så kan hans ungar i alla fall vara säkra på att han älskar dom, han älskar oss, och den vetskapen gör mig trygg. Den gör mig modig och jag tror att den gör mig bättre. Jag menar, det finns inte en chans att jag skulle låta mina ungar växa upp utan den vetskapen, jag vill inte ens att dom någonsin ska behöva tvivla på den, något som jag tror att de flesta av oss gjort.
 
Jag menar att jag är bortskämd, ett stenkast från min skola jobbar min pappa, där får jag gratis kaffe, söta pojkar i vakten, inspirerande möten, kopiator, kontorsmaterial och en lugn studiemiljö.

För övrigt så är min pappa cool, riktigt cool! Det är nämligen så att Prins Charl-Philip vet vem han är, senast dom träffades frågade prinsen om inte han och pappa hade träffats förut, och det hade dom ju. Så eftersom min pappa är cool med sina kontakter, och eftersom han verkar ha tumme med prinsen så borde man kanske bjuda honom till P4!!? Det kan ju vara så att han har andra planer, hans syster råkar ju gifta sig, men man kan ju alltid fråga. Om han kommer så ska jag ha honom till bordet, så är det bara! Han är singel, jag är singel. Han gillar rally, jag gillar hastigheter. Han gillar segling, jag har seglat en gång när jag var liten. Det skulle bli så bra!

Kommentarer
Postat av: Lenita

hahahah det skulle bli PERFEKT!!!!! hahahahahaha duär så bra =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0