Gränslandet....

  • Myntades i början på 1900-talet, för att vi är så jäkla speciella.
  • Centralt är ångest om uppträder i form av emotionell instabilitet, impulsivitet, känslomässig sårbarhet, "svartvitt" tänkande, identitetsproblem, separationsångest och klängighet omväxlande med avståndsskapande i viktiga relationer.
  • Personen har en störd bild av det egna jaget.
  • Synen på andra kan växla snabbt mellan absolut idealisering och total nedvärdering.
  • Det är omtvistat hur stora möjligheterna är att terapeutiskt behandla patienter med borderline.
Så, vart är allt detta. Idag verkar jag tro att jag vet vad jag känner, men hur är det med det jag inte känner. Idag känner jag mig inte borderlinig, jag känner mig bara sjuk.

Idag kollar jag upp intressanta länkar.

Ikväll faller jag- håll mig hårt.

Kommentarer
Postat av: [B.E.N]

Inte falla, segla ner i min famn så ska ja ta me dig hem å ta hand om dig!

Din B.E.N

[KÄRLEK]

<3<3<3

2009-10-27 @ 16:11:43
URL: http://www.ankiplutt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0