Mother Theresa aint got nothing on me....

Jisses! Vet ni vad som hände igår? Och nej, fråga mig inte hur jag lyckas....

Igår sprang/gick jag flera kilometer i kuperad terräng, i klackar (tack gode gud att det inte var stiletter utan mer kängor), blinkandes med lampan jag har på min nyckelring, med polisen i luren, för att förhindra att bussarna vi mötte skulle köra ihjäl den hemlösa, suicidala människan som jag följde efter....

Sa jag att klockan var runt midnatt och att jag hade klackar? Hahaha, nåväl, mannen fick hjälp och jag imponerade på polisen med min kondition^^ '

Jag är så stolt över mig själv, när jag hittade honom så var inte min första tanke att få bort honom, utan den första var att han behövde hjälp. Ingen människa, gammal eller sjuk, hemlös eller inte, suicidal eller frisk, ska behöva sitta ute i regnet bara för att man inte har någonstans att ta vägen. Alla människor har rätt till värme, tak och mat....

Kommentarer
Postat av: [B.E.N]

Baby då, då är en räddande ängel för oss alla =D

2009-11-16 @ 14:07:23
URL: http://www.ankiplutt.blogspot.com/
Postat av: Lenita

RING mig!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0