bloggtorka.

Jag har tydligen varit helt ur form på bloggfronten den sista tiden. Jag har inte haft något särskillt jag velat blogga om även om det hänt mycket precis som vanligt. Så, jag tänkte vara duktig och lägga upp bilderna som är tagna under december, det sista av 2008 och via dom berätta om vad som hänt.


Det var dags för glögg en vardag mitt i veckan, så jag och Steffo begav oss till ett hus på Furuvägen med numera färdigt kök.

Det var dags för glögg en dag mitt i veckan så vi begav oss till en villa på Furuvägen med numera färdigt kök. Där träffade vi på ett barn med en anka.



Hon är väldigt söt den här lilla tösen och hon härmar djur som inte finns, det är coolt!



Farbror Stefan var såklart inte sen med att slänga sig på golvet och börja leka med henne, det var gulligt.

Jag antar att det är för att jag är världens bästa tant-faster som världens bästa Marie ger mig presenter helt utan anledning, eller förresten anledningen var ju att jag gillar mango. Tack söta, dom doftar ljuvligt!


Svepskälet för att träffas och mysa med den här trevliga familjen var som sagt:


Väldigt mysigt och jag kom fram till att jag gillar gögg!

Efter det så kröp mys-clara upp i mitt knä och var sådär mysigt underbar som små barn är, det gick inte så bra att föreviga bara
.

...man ser min näsa....



Sen runt den 15:e blev jag och Stefan av en händelse med hund. Det var bara kortvarigt och hunden kunde sitta, det var coolt





Sen kom den där dagen som jag kämpat för dom senaste 18 månaderna:

Jag klarade det. Jag är färdigutbildad undersköterska med inriktning sjukvård och med grymma betyg. Det känns jättehärligt! Var senare iväg och pratade med syon, och eftersom jag har kämpat mig till ett snitt på 19,2 så kommer jag in på vilken sjuksköterskeutbildning och vilken ambulansförarutbildning som helst, vartsomhelst i hela Sverige. Jag kan med andra ord välja och vraka. Det känns otroligt skönt, det är välbehövligt och nu ska jag andas fram tills den 12 januari då jag börjar skolan igen.



Dan innan julafton körde vi på en liten julafton hemma hos Örjan, Marie och Clara!


Vi fick mycket fint och roligt, och det tackar vi för! Hoppas ni blev lika nöjda med era klappar som vi mer våra.


Sen på självaste julaftonen så åkte vi till Ylva och hennes familj, där fick vi bärhjälp av Melvin när vi skulle lasta in våra paket under granen.


Melvin är en duktig kille som kan det mesta, när han ville ta kort på paketen så fick han självklart det.


att vi även fick hans tumme på bild gör ju inget.

Melvin var så förväntasfull inför julklappsutelningen att han inte ville sitta still. han hoppade istället på stolen:


Två av mina absoluta favoritmänniskor:


... och familjefadern, en tredje av min favoriter:


och eftersom Melvin kandiderade som den sötase ungen ever så sjöng han självklart med när det var dags för Kalle Anka och hans vänner:



Jag är inte överdrivet förtjust i Kalle av en mängs orsaker och jag kan inte säga att jag tyckte om att titta på showen i år heller, men jag hade barn i min famn och stefan, ylva, marre och kim bredvid mig. det var mysigt och jag trivdes mitt i all julångest.

Tristan även han ett rikigt sött barn som blev väldigt förtjust i stefan:


Jag vet inte vad dom gillade bäst, julklapparna eller det faktum att det fanns massor av choklad!

Hela min stockholmsfamilj blev förevigade på samma bild, det är mysfaktor:


När Melvin fick klart för sig att nu fick man äntligen öppna paketet blev han glad

väldigt glad.

Nästan lika glad som lillebror blev över julklappen han fick


Storebror höll förövrigt hårt i sin:


Melvin och Ylva hjälptes åt att dela ut julklappar, det var snuskigt många och det slutade med att dom vuxna fick öppna de sista av barnens julklappar då de inte orkade mer.


Många klappar blev det!


Dagen efter, när allt julklappspapper var bortstädat började Melvin och Stefan leka med en av Melvins favoritklappar, ett biltält!




Melvin stortrivdes och Stefan fick ont i ryggen, men jag jag tror han trivdes i alla fall



Den 27:e ringde min rara mia och bad om hjälp, Smedjan behövde folk och jag gick såklart dit, jag menar jag fick ju tillbringa kvällen i mycket trevligt sällskap och fick balsamera mina öron med dessa duktiga herrar:


Jag hade ingen aning om att Dennis hade en sån rötst, jösses! Jag och Mia satt som vanligt med gåshud.

Eftersom Granbergs är så trevliga människor så bjöd dom in oss till chartas sista spelning 2008. och så fort vi gick dit hittade jag en puma som alltid lyckas se lika snygg ut:


Mia drack öl


och det var mycket folk:


därför var det kanske inte konstigt att Mia träffade på gamla bekantskaper. Jag minns inte vilket av alla ganska elaka kommentarer jag fällde, men förlåt. Det är väl mitt sätt att försvara min vän. Hon ska inte hamna i klorna på någon hon inte vill bli tagen av.

Jag och Lotta försökte förblinda varandra med blixtrar, det var kul efter tre drinkar^^


Och någon tyckte att jag hade en porr-bild på dennis, så då lägger jag upp den här för någon att njuta av


Sen kom en skönsjungande snubbe och stal min handväska!


Det var så mycket folk att han fick sitta på golvet


Glömde jag säga att Löthis var där? Det var han!


När det var dags för Charta 77 att äntra scenen så stod jag och Mia och hoppade!


Jag vill bara säga att jag hade stilettklackar ca 10cm långa och hoppade som en tok med både Mia och Emma! Jag hade riktigt roligt tills ångesten kom krypandes. Då gick jag hem.


Dagen efter kom Frida på besök,


och som alltid när vi träffas hela gänget så urartade det hela. denna gång med att jag och Daniel hade blixtkrig och jag vann!!



så gott folk, undefär så slutade 2009, men än har ni inte sett det bästa. det var ju nyårspartaj hemma hos mig och stefan också. dom bilderna kommer nästa gång jag tömt kameran.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tackar och bockar faktiskt för dom dräpande kommentarerna. Jag bahövde dom och de gjorde nog han också. Jag fick ju den bästa backupen en flicka kunde få! <3



Kom ihåg att bli frisk så vi kan dricka kaffe nu. :) ELG

2009-01-02 @ 21:07:44
Postat av: Stefan

Hej älskling!



Vi verkar få en trevlig avslutning på 2009! men det känns lite som en deja-vu grej, jag har för mig att jag varit med om något likande år 2008



Men du, det är okej, jag älskar liksom dig!

2009-01-08 @ 14:00:57
Postat av: Marre

19.2 du borde vara grymt stolt över dig själv och dina betyg! :)

Själv går jag ssk-utbildning i örebro!

Lycka till!

2009-05-20 @ 14:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0