Respekt

Jag lägger av och lägger ner att bry mig. ni får försöka rädda ert sjunkande skepp själva för det här är grymt respektlöst. Det ni säger när ni glömmer är att mitt enagemang, min tid och mina ideér inte är vatten värda. Jag har lagt ner grymt många timmar på hemsidan, varit på dom flesta möten som varit sen jag började och ständigt sökt inspiration och goda ideér från olika håll.

Men när ordföranden glömmer bort och repar istället, och inte blåser av repningen för att göra som han och alla andra lovat, då är det illa. Efter det här kommer ingen att kunna ställa krav på varandra  i den där föreningen, för det är okej att glömma bort och göra annat istället, herr ordförande gör ju så. Det är okej att bete sig respektlöst och skita i att dom man kallar för vänner kanske hade en miljon viktigare saker att göra, men endå avsätter tid för att pallra sig ner och hålla sin del av överrenskommelsen. Det är okej att skita i andra människor och hitta på andra planer istället för att dra sitt strå till stacken.

Det är inte första gången, och det är inte bara ordföranden som glömmer, eller enligt min mening struntar i saker som de lovat att fixa. Det handlar om allt möjlligt från små till stora saker, men mönstret är detsamma. Jag tror att det beror på tekniken och dess hemska framfart. Jag menar vem kan begära att folk ska kunna lägga in en påminnelse på mobilen när dom samtigt måste förstå T9? Jag hoppas att människorna där nere en vacker dag inser att dom driver föreningen i botten genom att inte värna om dess framtid. Demolyssningen idag var ett steg mot framtiden, något som istället blev ett bakslag.

Våga för fan inte sitta hem sen och klaga, när bååten tar över stället, och alla flyr. För det är erat fel. Det är inte publikens fel att dom inte kommer på spelningarna, det är ni som inte ger dom vad dom vill ha. Det är inte kommunens fel att ni fick mindre bidrag i år, det var ni som inte fixade medlemmar. Om jag hör någon av er klaga på varandra och andras engagemang kommer jag personligen att sparka er brutalt hårt på den kroppsdel som kommer att göra ondast, för majoriteten av er är inte ett dugg bättre själva. Men jag antar att det är enkelt att kasta sten i glashus.

Jag har varit otäckt arg i fem timmar, och hjärtat slår fortfarande extra hårt, adrenalinet är på topp och jag vill slåss och förstöra. Jag skyndade mig att avlsuta ett visst samtal, då jag visste att jag skulle kliva över gränsen. Jag var snäll och lät bli, för jag är duktig på att träffa känsliga punkter med elaka spydigheter. Det får räcka så här, en sista utskällning kommer ni att få,jag hoppas innerligt att vi ses på onsdag.

När det här sjunkande skeppet sjunkit vet jag vilka matroser jag kommer att hålla ansvariga.

Kommentarer
Postat av: Prinsessan Consuela Bananhammock

OJ!det här har du inte berättat! Ska vi ta och börja arrangera oss i bååten istället =))

du är bäst! kram

2008-11-10 @ 17:07:25
URL: http://lenitatheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0