www.upproret.se

Hur många av er har någonsin nyttjat den kompetens som sjuksköterskorna har?
Hur många av er känner någon som någon gång behövt det som sjuksköterskorna ger?


Jag tror att svaret är alla.

Under alla mina turer på sjukhus, så har det alltid varit en SSK som tar dom första uppgifterna, som prioriterar mig och mitt tillstånd och som sedan gör det läkaren ber henne att göra, EFTER att hon kontrollerat att hon får. För just det, det är inte bara så att dom kan göra vissa saker och gör det. Ta tillexempel varje gång en läkare tänker sätta in dig på en ny medicin, då är det sjuksköterskans uppgift att kontrollera att det går, att du inte blir värre. Samma sak är det med många olika behandlingar. Det är sjuksköterskan som pratar med dig, som förklarar för en lekman vad som är fel. Dom gånger jag åkt ambulans, vilka är det då som tagit hand om mig, om inte just sjuksköterskorna. Dom har säkert räddat mitt liv, och jag vet flera som vars liv dom faktiskt räddat. Inte läkaren eller sjukvårdsupplysningen utan sjuksköterskan på plats.

Tänker ni värdera mitt eller någon annans liv i pengar?

Tycker ni inte att dom förtjänar sin löneförhöjning så säger ni att mitt och alla människor där ute som någon gång varit riktigt illa ute, inte förtjänar att leva. För dom som räddade våra liv har inte gjort skäl för sina pengar.
 Har ni tänkt på det? Att när ni vägrar ta ställning, så värderar ni människoliv i pengar. Inte sjuksköterskornas, utan våra. Mitt liv, mina vänners liv, mina farföräldrars, mina syskons, mina syskonbarns, mina föräldrars, min sambos. Och så vidare i all oändlighet. Ni måste ta ställning. Tycker ni inte att dom förtjänar högre lön, så tala gärna om för mig varför.

annar, gå in på www.upproret.se och skriv under där det passar dig bäst. Sprid länken, sprid bloggen. Gör vad du kan för att visa syrrorna att vi står på deras sida.



Ibland får jag frågan varför jag vill bli SSK, svaret är enkelt. Jag vill rädda liv. För det är vad dom gör. Tycker du inte att det spelar roll?


Lina
fd. suicidal
usk- student
blivande:
SSK

Kommentarer
Postat av: lenita

du är grym på att formulera dej och få fram det du vill!!!jag kopierar det till min blogg!

2008-04-21 @ 09:12:50
URL: http://lenitatheone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0