jag funderar och känner. Är jag då?

Jag hittade den här någonstans:

Ett ädelt sinne kan se en fråga från alla sidor utan fördomar
Små sinnen styrs av fördomar och ser varje fråga från bara en sida

och det fick mig att tänka på natten.

Jag tänker mycket. Men kan inte formulera mig.
Det blir ett svammel. Lösryckta ord som för sig passar precis,men tillsammans skapar dom oreda.
Oreda och kaos.
Jag måste ändra på det. Det är mycket vill.
Jag tror att jag har någon som tar emot mig om jag faller. Som kanske hjälper mig upp.


Jag har fått nya vänner. Mys är snäll, hon gav mig hela jäkla underbara hon. Tack.
´Det är inte ofta man träffar någon.
Någon som man redan känner.
Inte vi, men kanske andra som är vi?
Som om hon suttit bredvid och tittat på hela mitt liv.
Inte du och jag
men det kommer bli vi nu. Mot världen.
Jag blev inbjuden till deras 'gäng'
men ser så mycket mer än så.
Tillsammans.
Med folk som förstår, och ser alla sidor.
Som är som jag.
Det farligaste som finns.
i alla fall för en själv
Jag är farligast för mig
Hon är farligast för sig
Fiender
som slåss intill döden
Sakta. Förgör.Mördar.Våldtar
våra kroppar.
Men tillsammans ska vi mäkla fred.
Vi har inte varit, men vi kommer att vara.
Du ser, det här blev året med stort Å.
Ett bra ord. Vi blev ju vänner



Fortfarande kaos.
Allt, en röra.
Jag kan inte stå bredvid och titta på.
Känner mig självisk som vill tänka på mig själv.
Men jag kan inte andas. Utan hans luft i mina lungor.
Vilken hjälp är jag till då?
Du måste stå upp och ta ansvar. Du vill inte bli som jag.
Dina ord. Ta till dig dom. Smaka på dom. Känn dom.
Förstå.
Det här är en klubb med livslång medlemstid.
Du har inte råd att vara med.
Sakta
Förgör du dig själv och därmed okså andra.
Mig
Mitt
Ego
Jag
Emo
Mupp

Jag behöver den som får mig att må bra
Det jag gör är mitt ansvar, likaså det jag inte gör
Jag kanske borde bli mer ego, för ett liv för andra är inget liv
Jag saknar dig
Emo?
Mupp-
tankar.

Huvud.¨
Jag hatar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0