0710231408

Bra. Tack. sjyrre. Och du ska kalla dig lärare? Du hänger ut en elev inför hela klassen, och när jag ifrågasätter så ger du dig på mig?

Skyll på att du inte visste, skyll på att du inte har en aning om hur jag mår, att jag inte orkar med skuld. skyll på det. Så ska jag säga att jag inte visste att du skulle ta illa vid dig av mina skärsår. Jag kan skylla på att jag inte visste, att jag inte vet hur vanliga människor psyke tar vid sig. Vi kan försöka gömma oss bakom våra lögner. Men vi vet, du och jag ROB, vi vet att sanningen är en annan. Du har bett mig avsluta utbildnigen, du säger inför hela klassen att sånna som "jag" borde tvångnsinläggas, du tror inte att jag fixar det här. Du vet mycket väl att dina ord får sitt bevis i blod. Precis som jag vet att om du visste så skulle du bli förfärad. Du är en hemsk människa

...men jag då? Om jag tar så illa vid mig av hennes ord, betyder inte det då att hon har rätt? Hennes ord som sanning? Jag straffar mig själv, för din inkompetens. och jag förtjänar allt jag får.

jag orkar inte mer, jag behöver luft, kan inte andas. Orkar inte gråta mer, sån jäkla rutin.

jag orkar inte ens sakna det liv jag hade, jag blickar bara tillbaka i förundran. Hur kunde jag vara så dum? All maten jag stoppade i mig då, gjorde att jag måste straffa mig själv idag, all lycka och glada dagar, gör att jag hatar mig själv ännu mera idag.  jag borde förbjudas att ha bra stunder.

det krossar mig.

en underbar kväll igår, som jag inte vill att någon ska få smutsa ner, planer för idag, och dina ord har makt att bryta ner det. Dina ord har makten att se till att jag inte inser att jag inte förtjänar det. tankarna är där igen. jag tror att jag bara förstör. jag kommer göra sönder igen. för jag är sån. dålig.

nej, jag kan inte skylla på dig, för mina problem är så mycket djupare än så. det är inte ditt fel att du raserar min värld. men du är inkompetent. det är ett faktum, men ingen annan reagerar. Ljuger jag för mig själv? Har hon rätt? Är det här okej?

Min första reaktion var att lungt och stilla sitta kvar, svara lungt och sansat på alla frågor. ingen får ana oråd. när uppmärksamheten var någon annan stans... toalett. mi n älskade, underbara vän toaletten. Du skyddar mig, dina ljud gör att ingen hör mig gråta, dina ljud dränker ljudet från mina kräkningar, och ditt papper gömmer blodet jag lämnade på ditt golv.

jag skakar. det smakar blod i munnen, jag tror jag rev mig. dom var rosa. ögonen,fortfarande igensvullna, rödsprängda. och rakbladet säkert gömt i fickan. sådär. återtåg. tillbaka till lektionen. Behöva träffa henne. känna blickarna från klasskamraterna, och undra om dom anar.

jag orkar inte överleva längre, för med undantag från stunder som igår, så lever jag inte, jag överlever bara. guldstunder som gett mig andnigshjälp, fungerat som en respirator och hållit mig vid liv. borta. slut. över. död. sluta plåga mig, så slutar jag plåga mig själv. om du dödar mig så vinner vi båda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0